نوع مقاله : علمی - پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
2 دانشیار گروه مدیریت،واحد اهواز،دانشگاه آزاد اسلامی ،اهواز، ایران
3 استاد گروه مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
چکیده
تغییر رویکرد جهانی به سوی مصرف هوشمندانه موضوعی جدید و جدی است. پژوهش حاضر با هدف طراحی یک مدل مفهومی مدیریت هوشمند مصرف برق مبتنی بر رسانه ها و شبکههای اجتماعی با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون انجام گرفت. مشارکت کنندگان در این تحقیق شامل 14 نفر از خبرگان دانشگاهی و اجرایی بودند که با تلفیقی از روشهای نمونهگیری غیراحتمالی هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند. در این پژوهش برای گرد آوری اطلاعات از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته بهره گیری شد. براساس یافته های تحقیق، مدل مدیریت هوشمند مصرف برق مبتنی بر رسانه و شبکههای اجتماعی در چهار دسته شناسایی گردید: عوامل تاثیر گذار بر دستیابی به انطباق رفتاری گسترده و پایدار در جهت مصرف هوشمند برق از طریق رسانهها و شبکههای اجتماعی؛ ابعاد و مولفه های دستیابی به انطباق رفتاری گسترده و پایدار در جهت مصرف هوشمند برق از طریق رسانهها و شبکههای اجتماعی، و در نهایت، راهبردهای مدیریت هوشمند مصرف برق با استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی که منجر به پیامدهایی رفتاری و زیست محیطی نظیر" ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی، افزایش نگرش مسئولانه و پایدار، رفتار مصرفی هوشمند، و بهبود پایداری زیست محیطی" می گردد.
کلیدواژهها
ارسال نظر در مورد این مقاله