1. اخوی، ا. (1380). اقتصاد کلان. چاپ پنجم. تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
2. ازکیا، م. (1384). جامعهشناسی توسعه و توسعهنیافتگی. چاپ دهم. تهران: انتشارات اطلاعات.
3. آذر، ع.، جونقانی، س. و احمدی نیک جونقانی، پ. (1393). تئوری فازی و کاربرد آن در تصمیمگیری. تهران: انتشارات صفار.
4. بنیفاطمه، ح. و حسیننژاد، ف. (1391). مصرفگرایی در جامعه و تأثیر آن بر محیط زیست شهری :رویکردی نوین. راهبرد اجتماعی و فرهنگی، 1 (2)، 61-39.
5. پورجبلی، ر. و عبداللهی، ل. (1392). بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ترجیحات مصرفی در بین خانوادههای شهر تبریز. مطالعات علوم اجتماعی ایران، 10 (38)، 71-50.
6. حاجیزاده میمندی، م. و یوسفی، ف. (1392). بررسی برخی از عوامل اجتماعی مرتبط با فرهنگ مصرف در میان زنان شهر یزد. شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، 16 (61)، 271-233.
7. خادمیان، ط. و مبارکیفرد، ن. (1391). بررسی جامعهشناختی علل تأثیر تبلیغات بر میزان و نوع مصرف زنان و دختران (مطالعۀ موردی: دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال). جامعهشناسی مطالعات جوانان، 2 (5)، 112-95.
8. درتاج، ف. و درتاج، ا. (1392). پیامدهای اسراف و مصرفگرایی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی، ویژهنامه (سبک زندگی)، 4 (13)، 257-233.
9. رفیعپور، ف. (1378). وسایل ارتباط جمعی و تغییر ارزشهای اجتماعی. چاپ اول. تهران: انتشارات کتاب فرا.
10. زاهد زاهدانی، س. و سروش، م. (1387). الگوی مصرف و هویت دختران جوان شهری (مطالعه دربارۀ دختران شیراز). مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1 (11)، 109-77.
11. سفیری، خ. و قبادی، م. (1392). فرهنگ زیبایی و جامعة مصرفی (با تأکید بر مصرفگرایی در لوازم آرایشی). مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 2 (2)، 266-247.
10. شمخانی، ا.، بیگدیلو، ن. و درویش، ع. (1394)، سبک زندگی دینی (مطالعۀ موردی: تحلیلی بر عوامل اسراف و مصرفگرایی). سراج منیر، 6 (19)، 78-49.
12. طالبی دلیر، م. و اکبری، ح. (1393). رسانه و مصرفگرایی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 4 (2)، 150-123.
13. علیخواه، ف. (1392). پیامدهای سیاسی مصرفگرایی. تحقیقات فرهنگی، 1 (1)، 256-231.
14. عنبری، م.، فیروزآبادی، ا. و سروش، س. (1392). اثرات رقابتجویی مادی و منزلتی بر مصرف-گرایی روستایی. مطالعات اجتماعی ایران، 7 (4)، 136-110.
15. غلامرضایی، ع. ا. (1389). مبانی مصرفگرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تأکید بر رسانۀ ملی. پژوهشهای ارتباطی، 17 (1)، 30-11.
16. فرمیهنی فراهانی، م. و همتیفر، م. (1389). تبیین مبانی، اصول و روشهای اصلاح الگوی مصرف با تأکید بر متون اسلامی. تربیت اسلامی، 5 (10)، 77-45.
17. لهساییزاده، ع. (1379). فرهنگ مصرفگرایی نوین و لزوم برنامهریزی برای آن. فرهنگ عمومی، (22)، 46.
18. محمدی، ع. و مولایی، ن. (1389). کاربرد تصمیمگیری چندمعیارۀ خاکستری در ارزیابی عملکرد شرکتها. مدیریت صنعتی، 2 (4)، 142-125.
19. موسویجد، م. و پیوندی، ش. (1392). تأثیر عوامل اجتماعیشدن بر شیوههای تصمیمگیری مصرفکنندگان دانشآموز دورۀ راهنمایی و متوسطه. رفتار سازمانی در آموزشوپرورش، 1 (2)، 234-217.
20. وثوقی، م. و میرزایی، ح. و رحمانی، ج. (1384). فردگرایی و جمعگرایی ایرانیان از دید سیاحان خارجی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1 (2)، 324-303.
21. Bocock, R. (1993). Consumption. : Routledge Publication, London, United Kingdom.
22. Bolen, M. (2001). Consumerism and U.S. study abroad. Journal of Studies in International Education, 5(3), 182-200.
23. Brown, H. S., & Vergragt, P. J. (2016). From consumerism to wellbeing: Toward a cultural transition?. Journal of Cleaner Production, 132, 308-317.
24. Duesenberry, J. (1996). Relations between income and consumption and their consequences, consumption and demand Die beziehungen zwischen einkommen und konsum und ihre folgen, konsum und nachfrage. Koln, Berlin: Kiepenheuer & Witsch.
25. Etzioni, A. (2004). The post affluent society. Review of Social Economy, 62(3), 407-420.
26. Godazgar, H. (2007). Islam versus consumerism and postmodernism in the context of Iran. Journal of Social Compass, 54(3), 389-418.
27. Hamilton, C. (2010). Consumerism, self-creation and prospects for a new ecological consciousness. Journal of Cleaner Production, 18(6), 571-575.
28. Kaynak, E. (1985). Some thoughts on consumerism in developed and less developed countries. International Marketing Review, 2(2), 15-30.
29. Kucuk, S. U. (2016). Consumerism in the digital age. Journal of Consumer Affairs, 50(2), 515-538.
30. Migone, A. (2007). Hedonistic consumerism: Patterns of consumption in contemporary capitalism. Review of Radical Political Economics, 39(2), 173-200.
31. Miles, S. (1998). Consumerism: As a way of life. London: Sage.
32. Miller, G. (2003). Consumerism in sustainable tourism: A survey of UK consumers. Journal of Sustainable Tourism, 11(1), 17-39.
33. Shaw, I., & Aldridge, A. (2003). Consumerism, health and social order. Social Policy and Society, 2(1), 35-43.
ارسال نظر در مورد این مقاله