1. آخوندان، ز.، باستانی، س. (1390). همسریابی اینترنتی. نشریة انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، (17)، 34-23.
2. برات دستجردی، ن.، عرفان، آ. (1391). بررسی عوامل مؤثر در گرایش به ازدواج اینترنتی در بین دانشجویان (بارویکرد آسیبشناسانه به ازدواج اینترنتی ). نشریة مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، 2 (2)، 82-66
3. خطیبی، ف.، زکایی، م. س. (1385). رابطة حضور در فضای مجازی و هویّت مدرن (پژوهشی در بین کاربران اینترنتی جوانان ایرانی). نشریة علوم اجتماعی، (33)، 154-111.
4. رابرستون، ی. (1372). درآمدی برجامعه با تأکید بر نظریههای کارکردگرایی. ستیز و کنش متقابل نمادی. (ح. بهروان، مترجم). مشهد: آستان قدس رضوی.
5. رئیسی ،ج. (1382). جوانان و ناهنجاریهای رفتاری. نشریة علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، (21)، 158-135.
6. فیروزآبادی، ع. (1382). پیامدهای اعتیاد مدرن وابستگی به اینترنت. .نشریة گزارش، (147)، 110-100.
7. کرایب، ی. (1378). نظریههای مدرن در جامعهشناسی: از پارسونز تا هابرماس. (م. مهاجر، مترجم). تهران: انتشارات سروش.
8. گیدنز، آ. (1388). پیامدهای مدرنیت. (م. ثلاثی، مترجم). تهران: نشرمرکز.
9. لیندلف، ت.، تیلور، ب. (1388). روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات. (ع. گیویان، مترجم). تهران: همشهری.
10. هوفستده ،گ. (1387). فرهنگ و سازمان برنامهریزی ذهن. (ع. ا. فرهنگی و ا. کاوسی، مترجمان). تهران: انتشارات پژوهشکدة تحقیقات استراتژیک.
11. Adam, J. (2003). Understanding the psychology of the internet behavior. New York, NY: Palgrave Macmillan.
12. Andriana, B. (2013). The impact of internet diffusion on marriage rates: Evidence from the broadband market. Journal of Population Economics, 28(2), 265-297.
13. Bellou, A. (2015). The impact of Internet diffusion on marriage rates: Evidence from the broadband market. Journal of Population Economics, 28(2), 265-297.
14. Doise, W., & Palmonari, A. (1986). Caracteristique des representations sociales. Texte de base, I'etude des representations socials [Characteristic of social representations, basic text under consideration socials representations]. Paris, France: Delachauxet Niestle.
15. Hardian, R. (1997). Trustworthiness. Ethics, 107, 26-42.
16. Herzlich, C. (1970). Introduction à la psychologie sociale [Introduction to social psychology]. Paris, France: Maison des sciences de l'homme.
17. King, S. A., & Barak, A. (1999). Compulsive internet gambling: A new form of an old clinical pathology. CyberPsychology & Behavior, 2(5), 441–456.
18. Luz, C. F. (2013). Cyber courtship: Computer matchmaking and trends in online romance. Synesis: A Journal of Science, Technology, Ethics, and Policy, 4, 1-4.
19. Mark, B. (2011). How has internet dating changed society? Internet dating executive alliance. Retrieved from http:// www. onlinepersonalswatch. com/ files/ idea-white-paper-final-review-copy-only-updated-1-19-2.pdf
20. Mendoza M. G., & Napoli V. (1990). Systems of society: An introduction to social science. Massachusetts, MA: Health.
21. Mollo, S. (1974). Representation et images perspectives que se font des deux autres partenaires: les enfants, les parents, les maitres [Representation and prospects images are the two other partners: Children, parents, teachers]. Traite des sciences pedagogiques, 6, 109-120.
22. Moscovici, S. (1989). Des repre'sentations collectives aux repre'sentations socials: Ele'mens pour une histoire [Collective representations to social representations: Elements for a story]. In D. Jodellot, (Ed.), Les repre'sentations socials [The social representations] (79-103). Paris, France: Presses universitaires de France.
23. Rege, A. (2009). What’s love got to do with it? Exploring online dating scams and identity fraud. International Journal of Cybercriminology, 3 (2), 494-512
24. Rege, A. (2009). What's love got to do with it? Exploring online dating scams and identity fraud. International Journal of Cyber Criminology, 3(2), 494.
25. Riva, G., & Galimberti, C. (Eds.). (2001). Towards cyber psychology: Mind, cognition and society in the internet age. Amsterdam, Netherlands: IOS Press
26. Rosenfeld, M. J., & Reuben, J. T. (2012). Searching for a mate: The rise of the Internet as a social intermediary. American Sociological Review, 77(4), 523-547.
27. Rosenfeld, M. J., & Thomas, R. J. (2012). Searching for a mate the rise of the internet as a social intermediary. American Sociological Review, 77(4), 523-547.
28. Schmitz, A., Zillmann, D., & Blossfeld, H. P. (2013). Do women pick up lies before men? The association between gender, deception patterns, and detection modes in online dating. Online Journal of Communication and Media Technologies, 3(3), 52-73.
29. Schmitz, A., Zillmann, D., & Blossfeld, H. P. (2013). Do women pick up lies before men? The association between gender, deception patterns, and detection modes in online dating. Online Journal of Communication and Media Technologies, 3(3), 52.
30. Smith, A., & Duggan, M. (2013). Online dating & relationships. Pew Internet & American Life Project. Pew Search Center.
31. Smith, A., & Duggan, M. (2013).Online dating and relationships. Pew Research Center’s Internet & American Life Project ,1615 L St., N.W., Suite 700 Washington, D.C. 20036.
32. Tresolini Fiore, A. R. (2002). Romantic regressions: An analysis of behavior in online dating systems (Unpublished master’s thesis). The Massachusetts Institute of Technology, Massachusetts, MA.
33. Wagner, J. A., & Moch, K. M. (1986). Individualism-collectivism: Concept and measure. Group Organization Management, 11(3), 280-304.
34. Wallace, R. A., & Wolf, A. (1999). Contemporary sociological theory: Expanding the classical tradition. New Jersey, NJ: Prentice Hall.
35. Wang, H., & Lu, X. A. (2007). Cyberdating: Misinformation and (dis)trust in online interaction. Informing Science Journal, 10, 1-15.
ارسال نظر در مورد این مقاله