Document Type : *

Authors

1 MSc Student of Sociology, Eslam Abad-E-Gharb Branch, Islamic Azad University, Eslam Abad-E-Gharb, Iran

2 Associate Professor in Sociology, Eslam Abad-E-Gharb Branch, Islamic Azad University, Eslam Abad-E-Gharb, Iran

Keywords

  • آقااحمدی، ق.، قلی‌زاده، ز.، و میرمحمدی، ف. (1392). رابطة پایگاه اجتماعی اقتصادی و مصرف موسیقی در جوانان کلان شهر تهران، فصلنامة جامعه‌شناسی مطالعات جوانان، (11)، 28-9.
  • امیرمظاهری، ا.، و عزیزی، ا. (1392). خاستگاه و چیستی موسیقی زیرزمینی از منظر جامعه­شناختی. کتاب ماه، (72)، 60-54.
  • بوردیو، پ. (1390). تمایز: نقد اجتماعی قضاوت‌های ذوقی (ح. چاوشیان، مترجم). تهران: ثالث.
  • ثابت‌زاده، م. (1399). تحلیل کارکردهای اجتماعی– موسیقایی و سبک‌شناسی ویژگی‌های واژگان موسیقی در تاریخ بیهقی. سبک‌شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، (47)، 53-68.
  • زنجانی زاده اعزازی، ه. (1382)؛ نظریات اجتماعی فمینیستی کلاسیک. مطالعات اجتماعی -روان‌شناختی زنان، (1)، 103-122.
  • ستوده، ه. (1378). روان‌شناسی اجتماعی.‌ تهران:‌ انتشارات آوای نور.
  • شفرد، ج. (1385) جامعه‌شناسی موسیقی (ر. صمیم، مترجم). فصلنامة موسیقی ماهور، (31)، 127-132.
  • صمیم، ر. (1393). تبیین جامعه‌شناختی گرایش جوانان تهرانی به مصرف موسیقی مردم‌پسند بر اساس سن و جنس، نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، (9)، 118-105
  • عجمی، ح.، و بهدادمنش، ل. (1393). عوامل مؤثر بر جهانی‌شدن مصرف موسیقی جوانان. مقالة ارائه‌شده در اولین همایش ملی رسانه، ارتباطات و آموزش‌های شهروندی، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار.
  • فاضلی، م. (1384). جامعه­شناسی مصرف موسیقی، فصلنامة مطالعات فرهنگی و ارتباطات، (4)، 53-27.
  • فکوهی، ن. (1393). درسی دربارة درس (ن. فکوهی، مترجم). تهران: نشر نی.
  • قربانزاده، س. (1387). مطالعة رابطة بین سبک زندگی و رفتار رانندگی در بین جوانان (پایان‌نامه منتشرنشدة کارشناسی‌ارشد جامعه‌شناسی). دانشگاه مازندران، مازندران، ایران.
  • کاظمی‌پور، ش. (1378). الگویی در تعیین پایگاه اجتماعی– اقتصادی افراد و سنجش تحرک اجتماعی. نشریة نامة علوم اجتماعی، (14)، 139-172.
  • کاظمی‌کیا، س. (1395). بررسی رابطة پایگاه اجتماعی با مصرف فرهنگی موسیقی در شهر تهران (پایان‌نامة منتشرنشدة کارشناسی‌ارشد جامعه‌شناسی). مؤسسه آموزش عالی غیردولتی‌ ‌غیرانتفاعی البرز، کرج، ایران.
  • کوئن، ب. (1370).  مبانی جامعه‌شناسی (غ. ع. توسلی و ر. فاضل، مترجمان). تهران: انتشارات سمت.
  • محمدزاده، ف. (1396). بررسی وضعیت گرایش جوانان به موسیقی غربی و تبیین جامعه‌شناختی آن (مطالعة موردی جوانان شهر ترکالکی). مقالة ارائه‌شده در کنفرانس پژوهش­های نوین ایران و جهان در روان­شناسی و علوم تربیتی حقوق و علوم اجتماعی، شرکت اندیشه‌سازان مبتکر جوان، مرودشت.
  • مقدس، ع. ا. (1374). ساختار شغلی و تحرک اجتماعی (رسالة منتشرنشدة دکتری جامعه‌شناسی). دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
  • ممتاز، ف. (1383). معرفی مفهوم طبقه از دیدگاه بوردیو. پژوهشنامة علوم انسانی، (41 و 42)، 149-160.
  • مهری، ب. (1390). مصرف و فرهنگ. تهران، انتشارات سمت.
  • نعمتی سوگلی تپه، ف. (1398). تأثیر موسیقی ملایم بر هوش هیجانی دانشجویان. مقالة ارائه‌شده در چهارمین کنفرانس ملی توانمندسازی جامعه در حوزة علوم انسانی و مطالعات روانشناسی، مرکز توانمندسازی مهارت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه، تهران.
  • استونز، ر. (1385). متفکران بزرگ جامعه‌شناسی (م. میردامادی، مترجم). تهران: مرکز
  • ویتکین، ر. (1382). دیدگاه­های آدورنو: صنعت فرهنگ و جاز (ع. ر. پلاسید، مترجم). کتـاب ماه هنر، (65 و 66)، 66-52
  • یگانه، س.، و سیدین، س. (1391). بررسی نظریه‌های معاصر جامعه‌شناسی دربارة ذوق هنری و لایه‌بندی اجتماعی و سنجش مصرف موسیقی دانشجویان دانشگاه‌های تهران. فصلنامة نامة هنرهای نمایشی و موسیقی، (5)، 129-113.
    • Adorno, T. W., & Simpson, G. (1941). On popular music. Studies in Philosophy and Social Science9(1), 17-48.
    • Ahmad, N., & Rana, A. (2015). Impact of music on mood: Empirical investigation Research on Humanities and Social Sciences, 5(21), 98-101.
    • Bilhartz, T. D., Bruhn, R. A., & Olson, J. E. (1999). The effect of early music training on child cognitive development. Journal of Applied Developmental Psychology20(4), 615-636.
    • Bryson, B. (1997). What about the univores? Musical dislikes and group-based identity construction among Americans with low levels of education. Poetics, 25(2-3), 141-156.
    • Crane, D. (2013). The production of culture: Media and the urban arts (Foundations of popular culture). Thousand Oaks, CA: Sage.
    • Ferwerda, B., Tkalcic, M., & Schedl, M. (2017, August). Personality traits and music genre preferences: How music taste varies over age groups. In M. Bielikova, V. Bogina, T. Kuflik, & R. Sasson (Eds.), Proceedings of the 1st Workshop on Temporal Reasoning in Recommender Systems (RecTemp) at the 11th ACM Conference on Recommender Systems (RecSys 2017) (pp. 16-20). Slovak University of Technology in Bratislava, Slovakia.
    • Gans, H. (1999). Popular culture and high culture. New York, NY: Basic Books.
    • Garrido, S., & Schubert, E. (2015). Music and people with tendencies to depression. Music Perception: An Interdisciplinary Journal, 32(4), 313-321.
    • Gavin, H. (2006). Intrusive music: The perception of everyday music explored by diaries. The Qualitative Report11(3), 550-565.
    • Hallam, S. (2002). Musical motivation: Towards a model synthesising the research. Music Education Research4(2), 225-244.
    • Hallam, S. (2010). The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people. International Journal of Music Education28(3), 269-289.
    • Jackson, J. (2000). Youth and popular music business: 10 key issues for the industry and society to consider. Retrieved from www.bus.cqu.edu.au/Facultym/news/documents/youth&popmusic.pdf   
    • Kent, D. (2006). The effect of music on the human body and mind (Unpublished bacholrs’ thesis). Liberty University, Virginia.
    • Mellander, C., Florida, R., Rentfrow, P. J., & Potter, J. (2018). The geography of music preferences. Journal of Cultural Economics42(4), 593-618.
    • Peterson, R. A., & Dowd, T. J. (2004). Making music sociology: An introduction. Poetics32(3), 195-196.
    • Ritossa, D. A., & Rickard, N. S. (2004). The relative utility of ‘pleasantness’ and ‘liking’ dimensions in predicting the emotions expressed by music. Psychology of Music32(1), 5-22.
    • Schwartz, S. H. (1992). Universals in the content and structure of values: Theoretical advances and empirical tests in 20 countries. Advances in Experimental Social Psychology, 25, 1-65.
    • Turner, B. S., & Edmunds, J. (2002). The distaste of taste: Bourdieu, cultural capital and the Australian postwar elite. Journal of Consumer Culture2(2), 219-239.
    • Veenstra, G. (2015). Class position and musical tastes: A sing‐off between the cultural omnivorism and Bourdieusian homology frameworks. Canadian Review of Sociology, 52(2), 134-159.
    • Zolberg, V. (1990). What is the Art? What is the Sociology of art? In Mabani jameeshenasi honar by A. Ramin. Tehran: Ney Publications.

 

 

CAPTCHA Image