نوع مقاله : پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری گروه مدیریت ، واحد علی آباد کتول ، دانشگاه آزاد اسلامی ، علی آباد کتول ، ایران
2 دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه بین المللی امام رضا،مشهد،خراسان رضوی،ایران
3 استادیار، گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر چابکی استراتژیک بر تمایلات رفتاری مشتریان در شرکت بیمه آسیا انجام شده است. از نظر طرح تحقیق، مطالعه حاضر یک تحقیق کمّی مقطعی از نوع همبستگی میباشد؛ بر اساس هدف، یک تحقیق کاربردی است؛ از لحاظ نوع نظارت و درجه کنترل بر متغیرها در زمرة تحقیقات توصیفی میباشد؛ بر اساس ماهیت و روش در زمرة تحقیقات میدانی از نوع پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری تحقیق کارکنان و کارشناسان شرکت بیمه آسیا در استان خراسان رضوی به تعداد ۳۶۷ نفر بودند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد ۱۸۸ نفر به عنوان نمونه آماری تعیین و به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد احمدزاده (۱۴۰۲) برای چابکی استراتژیک و زیتامل و همکاران (۱۹۹۶) برای تمایلات رفتاری مشتریان بود. روایی سازهای پرسشنامهها با تحلیل عاملی تأییدی بررسی شد و پایایی آنها با استفاده از ضریب پایایی مرکب ارزیابی و تأیید گردید. تجزیهوتحلیل استنباطی دادهها در راستای آزمون فرضیهها بهوسیله مدلسازی معادلات ساختاری به روش حداکثر درستنمایی در نرمافزار AMOS انجام شده است. نتایج تحقیق نشان داد که چابکی استراتژیک شرکت بیمه آسیا بر تمایل مشتریان به تبلیغ شفاهی، تمایل به توصیه شرکت به دیگران، تمایل به وفاداری به شرکت، تمایل به خرید بیشتر از شرکت، و تمایل به پرداخت بیشتر اثرگذار است.
کلیدواژهها
ارسال نظر در مورد این مقاله